VESSANTS DE L'EDUCACIÓ
L'Educació no pot quedar-se reduïda a una caricatura de sí mateixa i focalitzar la seva activitat exclusivament en el desenvolupament d'aspectes parcials de l'individu ( psicomotrius, cognitius, intel.lectuals, etc. ). Ha de contemplar la persona en la seva totalitat. La Formació d'Adults ha de partir d'una concepció global de la persona i per tant ha d'estar orientada al desenvolupament integral de l'adult en les seves diverses dimensions. Per altra part, les necessitats i els reptes educatius que avui té plantejats el ciutadà del s.XXI es situen en una amplitud de camps i àmbits molt diversos; en aquesta societat tots els aspectes vitals i activitats socials tenen components formatius, i qualsevol aspecte vital pot ser objecte d'aprenentatge i de superació d'incompetència, és a dir, són susceptibles d'educació, formació i aprenentatge. L'Educació pot abastar una amplitud de camps i vessants. Des d'una millor preparació per a la comprensió d'un mateix, l'autoconeixement, la regulació de la vida emocional o afectiva i una vida saludable, fins al progressiu increment de les competències comunicatives i relacionals o una ampliació de les competències per a una ciutadania activa i responsable, passant per millorar la formació per a una bona adaptació i integració amb el propi entorn (familiar, social, laboral, educatiu cultural o ecològic) en què hom viu immers, fins a una visió més àmplia i completa sobre la pròpia concepció de l'ésser humà i les seves aspiracions, són algunes de les vessants en què l'Educació hauria d'incidir per a una bona formació del ciutadà del s. XXI. L'Educació és l'instrument més adequat per al desenvolupament de les persones en aquesta diversitat de vessants. |
||
|
||
|
||
Una Educació Permanent (EP) entesa en profunditat i no cosmèticament, ha de plantejar-se com a objectiu primordial i irrenunciable el desenvolupament personal més ampli i profund possible; és a dir, una formació completa, plena, no parcial, no esbiaixada, integral, no cosmètica. Una veritable EP pot deixar de sentir-se concernida i implicada en aquests reptes que assetgen la nostra societat i el ciutadà actual? En tots aquests camps una veritable EP de qualitat i "major d'edat" s'hi hauria de sentir concernida i implicada. |
||
Adaptació i síntesi a partir de materials i articles diversos. |
||
CONTINUACIÓ... |